Program konferencji 2015

Czwartek 12 lutego 2015
Wydział Polonistyki UJ, ul. Gołębia 16, s. 42

Panel I
9.00-10.50

mgr Anna Żołnik (UJ)
Potęga ciemności, nieoswajalna groza. O niesamowitych wi-zjach ostatecznej transgresji i modernistycznym Sein-zum-Tode

Santana Murawska (UŚ)
Metafora zombie – od woduistycznej wizji świata do neoliberalizmu

mgr Tomasz Niezgoda (UJ)
Prawda ludzkiej egzystencji: groza i piękno nicości

przerwa kawowa

Panel II
11.10-13.00

mgr Joanna Płoszaj (Uwr)
Przerażająco krwawe światy… Elementy grozy w polskiej literaturze fantasy

Lidia Prokopowicz (UJ)
Święci i demony w prozie Anny Kańtoch

mgr Adam Flamma (Uwr)
Groza zgodnie z kanonem? Analiza przypadku gry „Obcy: Izolacja”

mgr Szymon Cieśliński (UŁ)
Lubelszczyzna polską stolicą horroru? O roli województwa lubelskiego we współczesnej polskiej literaturze grozy na przykładzie twórczości Stefana Dardy i projektu „Horror na Roztoczu”

przerwa obiadowa

Panel III
15.00-16.30

dr hab. Anna Gawarecka (UAM)
Groźna codzienność i codzienna groza. O grze z konwencja-mi horroru w literaturze czeskiej

mgr Mateusz Zimnoch (UJ, UW)
Groza wiecznego powtórzenia w opowiadaniu „To inni” Neila Gaimana

dr Ksenia Olkusz (PLiKPoNM)
O zgrozo, czyli groza na wesoło. Rozważania na marginesie cyklu powieściowego Kerrelyn Sparks „Love at Stake”

przerwa obiadowa

Panel IV
16.50-18.30

mgr Miłosz Wiśniewski (UAM)
Korelacje między światopoglądem a twórczością Howarda Philipsa Lovecrafta

mgr Bartosz Śmietański (UJK)
Dlaczego polski horror nie straszy

mgr Dalia Wegner (UW)
Strach w Dolinie Muminków

mgr Katarzyna Tórz (PAN)
Czego boi się widz? Groza postludzkiego we współczesnym teatrze

Piątek 13 lutego 2015
Wydział Polonistyki UJ, ul. Gołębia 16, s. 42

Panel V
9.00-10.50

mgr Alicja Urbanik (UW)
Stare, ale straszne – dlaczego boimy się, oglądając serial „Penny Dreadful”?

mgr Anna Dwojnych (UMK)
„Królestwo” Larsa von Triera jako specyficzny rodzaj horroru medycznego

mgr Marta Kaprzyk (UWr)
Groza hiszpańskiej wojny domowej (1936-1939) w obrazie fil-mowym na przykładzie „Kręgosłupa diabła” i „Labiryntu Fau-na” Guillermo del Toro oraz „Hiszpańskiego Cyrku” Álexa de la Iglesii

mgr Mateusz Myślicki (UWr)
„True Blood” – horror zaangażowany w odcinkach

przerwa kawowa

Panel VI
11.10-13.00

mgr Oskar Ostafin (UJ)
„Limbo” jako tabu naruszone

Paweł Walentynowicz (UWr)
To jedynie kolejna historia. O umowności i samoświadomości narracyjnej „Zaginięcia
Ethana Cartera”

mgr Krzysztof M. Maj (UJ)
Groźne gry. O lękotwórczej konstrukcji świata w wybranych grach komputerowych („Slender”, „Bioshock: Infinite” oraz „Among the Sleep”)

przerwa obiadowa

Panel III
15.00-16.50

dr hab. Andrzej Juszczyk (UJ)
Ja w moim ja ukryte. Groza jako epifania

mgr Michał Wolski (UWr)
Gra grozy czy gra z grozą? Wpływ (starego) Świata Mroku na współczesną kulturę grozy

mgr Paweł Wiater (UMCS)
Groza nam nie straszna – fenomen marki The Walking Dead

dr Krystyna Walc (URz)
Potwór, który przestał straszyć. Obraz wilkołaka we współczesnej kulturze

przerwa kawowa

Panel IV
17.10-19.00

mgr Kamila Kowalczyk (Uwr)
Między strachem ludowym a art-grozą. O grozie we współczesnych renarracjach baśni braci Grimmów

mgr Robert Dudziński (UWr)
Czy można zabić Wielkiego Cthulhu? O grach na podstawie twórczości Howarda Phillipsa Lovecrafta

  • mgr Szymon Piotr Kukulak (UJ)
    „Doom” – groza w 2.5D. Horror w dobie trójwymiarowej rewolucji w FPS-ach
Reklamy